Безвідповідальна допомога. Хлопчика, що ледь не згорів на вагоні, три години не могли доправити до лікарні Доки 13-річний Денис реанімував постраждалого друга, представники «швидкої» та поліції лише... читали хлопцям мораль

Цей жахливий випадок ставcя з трьома підлітками 29 серпня. Кияни 13-14 років шукали цікавих пригод та потрапили до відстою рухомого складу вагонів в районі станції Троєщина-2. Платформа, де відстоюються вагони для перевезення автомобілів — якого хлопця це не зацікавить? Автомобілів, щоправда, в них не було. Але підлітки все одно туди полізли щоб роздивитися та сфотографуватися. Вони не знали, що ті контактні проводі, з яких живляться ці вагони, й досі знаходяться під струмом.

Далі сталася трагедія. Її обставини в подробицях представив на слуханнях Комітету Верховної Ради з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму Уповноважений Президента по правах дитини Микола Кулеба, а також один з хлопчиків, учасників подій, 13-річний Денис. Коли присутні почули те, як усе відбувалося, то багато хто здригнувся. Здригнувся не тільки уявивши жахіття, які пережили діти, а й через те, як непрофесійно діяли в тій ситуації дорослі, яких викликали на допомогу. «ГД» записав цю історію, щоб українці розуміли, як насправді працює система, коли наші діти опиняються в небезпеці.

Чому Укрзалізниця, яка є об’єктом підвищеної небезпеки, не турбується про охорону?

Колії рідної країни: гуляй до несхочу!

—        Ми прийшли до відстою вагонів, — розповідає Денис. — Мій друг Микита заліз на третій поверх того вагона (він складається з двох поверхів, а Микита заліз на дах, — Авт.), а я і Данило знаходилися на другому поверсі. Там Микиту вдарило електричним струмом. А ми спочатку не зрозуміли, що сталося, тому що раптом він почав горіти. Він впав, його руки та голова звисли, він весь горів, тому я його стягнув до нас. Я його погасив, почав робити штучне дихання та масаж серця — і він прийшов до тями. Потім люди, які йшли поруч з тими вагонами, викликали «швидку допомогу». «Швидка» нічим не змогла нам зарадити, тому що вони не могли залізти на вагони. Там дірка була в вагоні, то через неї вони зробили укол Микиті. Потім ми ще більше двох годин знаходилися на тому другому поверсі і чекали, поки нас знімуть з вагона. Підчас цього — не пам’ятаю, коли саме, приїхала поліція, але вони також нам нічим не допомогли.

Читайте також: дети в Украине все чаще страдают из-за попыток покататься сверху на поездах

У Микити обгоріло 60% тіла. На слуханнях були представлені фотографії цього хлопця — на них не просто страшно, а неможливо дивитися, бо у дитини дуже постраждали голова та обличчя. Саме Данило з Денисом загасили друга і стягнули з даху вагона. Данило самотужки загасив вагон, щоб вони не згоріли в ньому усі троє. Для цього хлопець кілька разів збирався на самий верх і спускався назад. Весь цей час — три години! — Денис, який фактично повернув друга до свідомості, не давав піти йому небуття. А де ж в цей час були дорослі?

Як пояснив Микола Кулеба, «швидка допомога» була викликана перехожими о 18.50. Бригада приїхала на місце подій за 15 хвилин. Але тільки через дві години вона змогла надати допомогу. «Бо лікар пояснив мені, що лізти на вагон йому було небезпечно», — пояснив Кулеба.

Читайте также: «В большинстве случаев, когда была угроза жизни и здоровью ребенка, взрослые ее просто не учли»

Тому лікарі викликали… Національну поліцію. Поліцейські приїхали майже через 40 хвилин — і тільки після того вони викликали МНС. Але рятувати підлітків з небезпечних ситуацій, мабуть, так само не входить до їх службових обов’язків, як і в лікарів. Останні, можливо, вперше чули, хто як має діяти в подібних ситуаціях, бо не здогадалися викликати МНС одразу.

Отже, картина: троє підлітків в обгорілому вагоні рятують один одного, при цьому продовжують наражатися на небезпеку. Микита при цьому мав рани, що могли стати смертельними. Під вагоном — медики та поліцейські, які бачать це все, та дві з гаком години… вичитують їм мораль, як небезпечно лазити по вагонах. І тільки коли, ще через великий проміжок часу, на місце дісталися МНСники, вони, врешті решт, зняли бідних хлопчиків з того вагона.

—        Фактично від моменту того, як це сталося — і до того, як дитина опинилася в лікарні, пройшло три години. Це чудо, що Микита взагалі вижив. Щоб обробити його рани, над ним працювали десять лікарів. Він впав у несвідомість і досі (!) знаходитися в комі, — пояснив Кулеба.

Микола Кулеба виклав жахливі факти, а Артур Палатний пообіцяв ініціювати службове розслідування

—  Я ініціюю службове розслідування, — пообіцяв голова Комітету Артур Палатний, який, як і усі присутні, був шокований почутими фактами. — Для того, щоб суспільство зрозуміло, хто і яку відповідальність з посадовців мав нести в тій ситуації та взагалі, як мають діяти представники відповідних служб країни в подібних ситуаціях. На мій погляд, кожен дорослий має зробити усе можливе, щоб врятувати дитину, а не розказувати, чого вона туди полізла та що має робити. Отже, ми будемо домагатися, щоб винні були покарані.

Укрзалізниця: моя хата скраю, читайте таблички

Але щодо винних в цій ситуації, то чому діти в принципі змогли опинитися на вагоні під струмом? Нажаль, це далеко не єдиний випадок в Україні, коли підлітки залазять на вагони, щоб зробити фото або відео, та похизуватися ними у соцмережах, а натомість — отримують страшні опіки чи потрапляють під колеса під час зачеперства.

—        Ті дорослі учасники ситуації, з якими я спілкувався, кажуть тільки одне, що батьки винні і вони мали зробити все, щоб діти туди не йшли, — продовжив Уповноважений. — Але згадайте своє дитинство — хіба у нас не було випадків, коли ми йшли, або лізли туди, куди не слід було, а батькам навіть не було про це відомо?

Читайте также: через трагедію в одеському таборі «Вікторія» до відповідальності притягуються п’ять посадових осіб

Сьогодні Микита перебуває в Бостоні на лікуванні. Туди ж відправлена й інша наша дитина, з 80% опіків на тілі. Також елетропотяг — він займався зачеперством. Я запитав в лікарів з Бостона, скільки подібних випадків трапляється в них. Вони мені відповіли: «Жодного». Тому що в них усі небезпечні ділянки захищені від доступу будь-якої цивільної людини. А якщо підліток потрапить у небезпечну ділянку на залізниці, то мільйони доларів штрафу.

Вчора ми з Денисом та його батьками пройшли від станції Троєщина-2, повз колії, декілька кілометрів, на те місце, де відстоюються до сих пір вагони. Жодної охорони. Десь є колючий дріт, десь — його немає. Скрізь у паркані є шпарини. Доки ми йшли, десь потягів 10 проїхало повз нас і ніхто нікому не повідомив, що хтось кудись іде по колії в заборонені місця. Бо відстійник — це місце для службового користування, доступ до якого цивільним особам дійсно заборонений.

Фактично залізниця — це ідеальна територія для підлітків, де немає дорослих і можна робити усе, що завгодно. Там є старі ворота, де є знак «службовий вхід», але він вже настільки старий, що зрозуміти, що там написано, дуже важко. І коли ми вийшли, то якраз побачили двох підлітків, які саме намагалися туди зайти. На моє питання, що вони тут роблять, вони здивовано відповіли: «Йдем». Так, вони не звикли, що їх взагалі там хтось зупиняє. На мій запит працівники залізниці говорили, що є таблички, попереджувальні знаки, але я не бачив жодного попереджувального знака на нашому шляху про небезпеку, про те, що не можна ходити, та й в принципі доступ до всіх небезпечних ділянок  там є.

Читайте також: три шестикласника  затримали зловмисника, який пограбував одного з них

Виходячи з цієї історії, стало очевидно, що сьогодні Укрзалізниці треба терміново ізолювати небезпечні об’єкти від можливості проникнення на них сторонніх людей, а також потурбуватися про їх охорону та її відповідальність, якщо в разі недбалості постраждає людина і, особливо, дитина. Не викликає сумнівів і те, що поруч з об’єктами підвищеної небезпеки мають бути в достатній кількості  розташовані попереджальні знаки та таблички. Також в країні має працювати «гаряча лінія», на яку може зателефонувати будь-яка людина, що побачила, як дитина причепилася, скажімо, проїхатися між вагонами метро і на якій спеціаліст правильно і швидко скоординує потрібні служби в їх діях. А ще Кулеба підняв питання повернення на залізницю транспортної міліції — теми, яка є дуже нагальною сьогодні не тільки з огляду на бажання підлітків похизуватися перед камерами телефонів, а й з багатьма іншими питаннями, що виникають у людей навколо залізничного руху. Таким чином рекомендації потрапили до розгляду депутатів. А ми, українці, будемо сподіватися, що невдовзі побачимо їх в поправках до відповідних нормативних актів. 



Поделитесь.